Carlos in de Hofkerk

16-02-2020|15:00 - 16:30

Gratis

Wie wel eens naar Expeditie Robinson op televisie heeft gekeken weet wie Carlos is. Hij was één van de vier onbekende Nederlanders die in 2017 mee heeft gedaan aan de populaire expeditie op een onbewoond eiland. Hij is geboren in Oldenzaal, topsporter, en sinds hij heeft meegedaan aan Expeditie Robinson en ook nog de finale won is hij een bekende Nederlander. Op zondag 16 februari wordt hij in de Hofkerk geïnterviewd door een aantal jongeren over zijn ervaringen op het onbewoonde eiland en gaan we met hem en met elkaar in gesprek over wat zo’n ervaring kan betekenen voor je dagelijkse leven. Het thema van deze middag is “over-leven”. Hoe overleef je in moeilijke omstandigheden en wat trekt je er door? Wat gebeurt er als we ineens voor grote uitdagingen in ons leven komen te staan, wat zien we dan gebeuren? Welke waarden blijven overeind en welke gooien we misschien wel met gemak  overboord? En als het “maar” een spel is, maakt dat spelelement dan alles anders? Als je moet overleven, gelden dan andere regels? Dit zijn levensvragen waar het in de kerk ook over gaat. Carlos laat aan de hand van beelden uit Expeditie Robinson zien wat hij daarvan heeft geleerd over zichzelf en over het leven. Het gaat over vertrouwen, eenzaamheid, doorzettingsvermogen, respect en vriendschap. Af en toe zal het vuurtje flink opgestookt worden en in de finale hopen we te kunnen zeggen dat deze middag voor iedereen pure winst is geweest.

We beginnen om 15.00 uur en om 16.30 sluiten we af met een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis.

Tieneke van Lindenhuizen, Hanneke Caron en Rianke Lubberding

16-02-2020