Hofavond

11-03-2020|20:00 - 21:00

Verbinding tussen burgers in de toekomst: een visie van de burgemeester.

Onze maatschappij verandert constant en zoekt naar nieuwe invullingen waarmee burgers op een gelijkwaardige wijze aandacht voor elkaar hebben en houden. Hoe kunnen we er voor zorgen dat die verbinding met elkaar binnen een gemeente als Oldenzaal in de toekomst gewaardborgd blijft en welke rollen kunnen maatschappelijke organisaties zoals de Hofkerk daarin spelen?

Tijdens deze Hofavond zal de burgemeester van Oldenzaal, de heer Patrick Welman, zijn visie over dit thema geven vanuit zijn bestuurlijke rol, maar ook vanuit zijn persoonlijke ervaringen. Hij zal vanuit de historische ontwikkelingen en de hedendaagse samenleving een beeld schetsen van de mogelijke toekomstige rollen en bijdragen van burgers, kerkelijk en niet-kerkelijk, aan de samenleving.

Graag willen we na de inleiding van burgemeester Welman met hem en met elkaar nadenken op welke manier verschillende gemeenschappen in de toekomst nog beter met elkaar zouden kunnen samenwerken en welke rol de kerk in de samenleving kan spelen.

Iedereen is van harte welkom op woensdag 11 maart in de Hofkerk, Hofmeijerstraat 1 in Oldenzaal. Aanvang: 20.00 uur. Vanaf 19.45 staan koffie en thee voor u/jou klaar.

Rianke Lubberding en Jan Jacob Tiemersma

11-03-2020