• Dit evenement is voorbij.

Kerkdienst – Oecumenische Paasmorgenviering

05-04-2015|07:00 - 08:00

Oecumenische Paasmorgenviering, m.m.v. projectkoor o.l.v. Annemarie Schoenmaker

“Op de eerste dag van de week echter gingen zij zeer vroeg in de

ochtend naar het graf, met de welriekende kruiden die zij klaar

gemaakt hadden” (Lucas 24:1)

Na de Goede Week samen wachten op het licht van de Paasmorgen. Samen in stilte en inkeer wachten op wat komen gaat. Ook dit jaar is er voor deze viering een speciaal projectkoor geformeerd, waaraan leden van diverse Oldenzaalse zangkoren hun medewerking verlenen. Het projectkoor staat onder leiding van Annemarie Schoenmaker. De viering is gebaseerd op liturgisch werk van Jan de Jongh (De Goede Week Vieren) en van Marijke de Bruyne e.a. (Oratorium: Als de graankorrel sterft). Iedereen is van harte welkom om deze bijzondere dienst mee te vieren. De kerk is vanaf 6.45 uur open. Na de viering is er gelegeneheid om even na te praten onder het genot van een kopje koffie of thee met krentenwegge. Deze dienst wordt door de Oecumenische Liturgische Werkgroep georganiseerd.

Datum:
05-04-2015