‘Kerstpakketten tegen stille armoede’

Voor het tiende achtereenvolgende jaar zal de actie “Kerstpakketten tegen stille armoede” worden uitgevoerd. Ook dit jaar gaan een groot aantal vrijwilligers in Twente zich inzetten voor deze actie. Met de ontvangen bijdragen, in welke vorm dan ook, worden kerstpakketten samengesteld. Deze pakketten worden bezorgd bij streekgenoten die niet in aanmerking komen voor een pakket van de Voedselbank. Dat kan zijn omdat de tijd om in aanmerking te komen voor ondersteuning van de Voedselbank is verstreken maar ook omdat de aanvraag daar is afgewezen omdat het gezinsinkomen misschien net iéts boven de norm lag.

Inhoud van de pakketten

Het uitgangspunt van de actie is het inzamelen van artikelen uit kerstpakketten. Ervaring heeft ons inmiddels geleerd dat ook artikelen speciaal worden ingekocht om ter beschikking van de actie te stellen.

Ook het uitgangspunt “Levensmiddelen” is losgelaten. Gebleken is dat ook grote behoefte bestaat aan artikelen als zeep, shampoo, wasmiddelen e.d. Ook deze bijdragen zijn dus zeer welkom.

Over het inzamelen en uitreiken

Voor het inzamelen van de bijdragen staan tussen14 en 22 december vele vrijwilligers op hun huisadres paraat om uw bijdragen in ontvangst te nemen.

De ingezamelde artikelen worden op een locatie in Twente bij elkaar gebracht en tot kerstpakketten verpakt. Deze pakketten worden op de dag voor Kerst overhandigd aan instellingen die zich richten op armoedezorg in de regio. Zij zorgen voor een rechtvaardige verdeling en uitreiking van de pakketten.

Inzameladressen en informatie over de actie

Op de website van de actie: www.ikdeelmijnkerstpakket.nl vindt u een actuele lijst met inzameladressen en inzameltijden. Ook kunt u daar meer lezen over het doel en de uitvoering van de actie. Wilt u contact opnemen met de organisatie dan kan dat met Ton Scheurink op telefoonnummer 0613957048 of stuur een e-mail naar kerstman@ikdeelmijnkerstpakket.nl